Svjedočanstva


 

18.11.2019

Renault Trucks K - Litvanija - Vilniaus Regiono Keliai

Javna služba za održavanje cesta oko Vilniusa zadužena je za čišćenje snijega i posipavanje soli na lokalnim cestama kako bi se osigurala sigurnost vozila u prometu. Saulius Batvinksas, na čelu mehaničkog odsjeka društva, sastavlja popis prednosti kamiona Renault Trucks K opremljenog ralicom

  • VILNIAUS REGIONO KELIAI

    1990: godina osnutka.

    300: broj radnika.

    BROJ KAMIONA: 32 s kiperima, od čega jedan kamion Renault Trucks K i osam kamiona Renault Kerax.

    2000 KM: duljina asfaltiranih cesta koje treba održavati.

Zašto ste odabrali kamion Renaul Trucks K?

Saulius Batvinskas — Sastavili smo popis naših zahtjeva i natječaj je pokazao da Renault Trucks K odgovara našim očekivanjima. Savršeno je prilagođen našim ograničenjima, a to je ono što tražimo: razumnu potrošnju, naravno, ali i snagu kako bi izdržao temperaturna odstupanja i probleme korozije.

Koji su njegovi glavni aduti?

S.B — Snaga motora i sustav kočenja visokih radnih značajki. Vozilo ima u potpunosti zaštićene bubanj kočnice. Vrlo su korisne i učinkovite kada ljeti radimo u jamama ili zimi na cestama. Također ima funkciju smanjene brzine. To je prednost zimi pri sipanju soli koje ne zahtijeva vožnju velikom brzinom.

5% Ušteda goriva na kamionu Renault Trucks K u odnosu na ostala vozila u voznom parku.

Ide li potrošnja goriva u prilog vozilu?

S.B — Naša vozila puno troše zbog velikih opterećenja. Renault Trucks K troši 5 % manje od naših ostalih vozila. Spremnik je zapremnine otprilike 350 litara i njime možemo prijeći između 500 i 600 kilometara.

U kojim uvjetima rade vaša vozila?

S.B — To su bili naši tehnički zahtjevi: vozila moraju moći raditi na temperaturama u rasponu od –40 do +40 °C. Ove zime, unatoč temperaturama do –30 °C, vozila Renault Trucks nisu imala problema pri paljenju. Među ostalim adutima kamiona Renault Trucks K naveo bih njegov čelični branik i činjenicu da su svi sklopovi dobro zaštićeni.

Koja oprema pogoduje radu vozača?

S.B — Oblik retrovizora omogućuje veliku vidljivost, a bočni retrovizori dobro su zaštićeni od snijega i prskanja. Kotači ugrađeni ispod vozila ne uzrokuju prskanje po stranicama.
Kada je riječ o udobnosti kabine, tvrtka Renault Trucks je na sve mislila. Grijana sjedala mogu se podesiti po visini i pomaknuti natrag. Naši vozači osobito cijene velike dimenzije kabine. To je vrlo praktično, osobito kod prijevoza kutije s materijalom za posao.

MIŠLJENJE

Ricardas Kasperavicius, vozač kamiona Renault Trucks K.

Aktivnost Ricardasa Kasperaviciusa (36) ovisi o vremenskim uvjetima. Za čišćenje snijega ili posipavanje soli, rad noću ili u špici, on intervenira na jednoj od glavnih cesta koja vodi od Trakaija, malog povijesnog sela, do Vilniusa 30 km dalje.
Došavši u društvo prije 15 godina, kaže: „Pravo je zadovoljstvo voziti Renault Trucks K, sve je tiho, nema nikakvih vibracija.“ Ove su zime u Litvi temperature značajno pale, a snježni pokrov bio je velik.
Za Ricardasa, Renault Trucks K savršeno odgovara dijelu ceste o kojoj se brine. „Možemo utovariti otprilike 11 tona soli ili pijeska, više nego s ostalim kamionima“, objašnjava. Smanjena potrošnja goriva druga je jaka strana kamiona Renault Trucks K. Ne mogavši reći točnu brojku, Ricardas na svakom od svojih kruženja utvrđuje da se često vraća s više od polovice napunjenog spremnika. Posebno prilagođeno gradskom okolišu, vozilo je opremljeno dvostrukom ralicom. „Time odradimo više posla i brže. Za ono što danas radim sam nekada su bila potrebna dva vozila“, ističe Ricardas. Ali brzina mora biti usklađena sa sigurnošću, osobito u lošim vremenskim uvjetima. Vozač mora oprezno upravljati prednjom i bočnom ralicom. Brojne radnje koje treba obaviti, kao što su nadgledanje ceste, provjera očišćenosti i kontrola posipavanja soli, događaju se gotovo istovremeno i zahtijevaju visoku koncentraciju. „Treba biti oprezan, sve se radi retrovizorima“, napominje vozač. Budući da se Trakai nalazi u poljoprivrednoj i šumovitoj regiji, Ricardas se ponekad kreće neravnim terenima gdje postoji opasnost od zaglavljenja. Blokada diferencijala tada je vrlo korisna.
„Kada vozimo poljima, stražnji kotači proklizavaju. Tada se uključuje blokada i zaista olakšava zadatak.
Korištenje tog sustava omogućuje pomoć drugom diferencijalu i vozilo se lakše kreće“, objašnjava vozač.

„S vozilom Renault Trucks nismo imali problema.”

Saulius Batvinskas