Share

Izvještaj

DIZAJN: REVOLUCIJA ELEKTRIČNIH KAMIONA

Elektromobilnost

Zelene energije

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paul Daintree direktor je dizajna u tvrtki Renault Trucks. Sa svojim 20-članim timom vizualizira i predviđa kako će izgledati električni kamioni budućnosti. Revolucionaran ne samo po izgledu već i po svojoj strukturi, HDD Express svojim dizajnom označava potpuni raskid s prošlošću i na prvo mjesto stavlja povezivost, domet i ekološke značajke.

Pridružio sam se tvrtki Renault Trucks Francuska u rujnu 2006. godine kao vodeći dizajner interijera u Saint-Priestu u Lyonu. Od tada – pa čak i prije, dok sam radio u tvrtkama Volvo Trucks North America i Nissan Motors – uvijek sam bio uvjeren da dizajn kamiona nema zajedničkih točaka s dizajnom automobila. Kamion je radni alat, a ne odabir stila življenja. I to je perspektiva iz koje se mora promatrati.

 

I’m designing the electric trucks of 2030Dizajniram električne kamione za 2030. godinu

Uvjeren sam da je struktura današnjih električnih kamiona potpuno zastarjela, jer je previše skučena, po uzoru na prethodne konvencionalne kamione. Ne iskorištava u potpunosti mogućnosti koje nude tehnologije e-mobilnosti i kompaktnost najnovijih baterija. Zato je moj tim okrenuo novi list kada smo zamislili električni kamion za 2030. godinu, potpuno bez ograničenja. Rezultat toga je HDD Express, potpuno novi strukturni koncept urbane e-mobilnosti. Nema apsolutno ništa zajedničko s bilo kojim tradicionalnim kamionom!

hdd express

 

Zamišljali smo odgovor koji bi bio suprotan onome što znamo i imamo danas i koji bi bio prilagođen budućim potrebama gradova u pogledu distribucije i isporuke robe. U našem je odgovoru prioritet ne samo na povezivosti, dometu i ekološkim certifikatima, već i na sigurnosti dobavljača, njihovoj udobnosti i udobnosti lokalnog stanovništva.

 

Bez zagađenja, tiha i sigurna noćna dostava

Umjesto da smjestimo pogonske baterije na prednju stranu vozila, kao što je slučaj kod današnjih šasija, pitali smo se može li se električna trakcija rasporediti po cijeloj duljini novog vozila. Tako HDD Express ima posebno kompaktan modul za vuču i upravljanje. To vozaču omogućuje korištenje sustava Segway®. Ne postoji fizička veza s prikolicama, koje su bez vozača. Na dnu svake prikolice nalaze se baterije koje su dovoljno jake za prijevoz robe – 100 % autonomno – do automatiziranih skladišta.

Uvjeren sam da će se ovaj princip vodjenja prikolica bez vozača - prikolica koje nisu fizički povezane s vučnom jedinicom - razviti tijekom sljedećeg desetljeća. Pruža učinkovit odgovor na veliku potražnju urbanih centara koji žele tiha, neškodljiva i sigurna vozila za noćne isporuke s najvišim mogućim stupnjem automatizacije.

Planirano je da će HDD Express vremenom zamijeniti kamione koji prevoze od 3,5 do 10 tona – ovisno o broju prikolica priključenih na modul vučnog vozila, ali koncept bi se na kraju mogao prilagoditi većim opterećenjima. Međutim, bez obzira na konačni ishod, 2019. godine više od 400 kupaca Renault Trucks dobilo je uvid u novi koncept vozila i svi su bili oduševljeni njime.

Mogu vam obećati da još ni izbliza nismo zaključili s istraživanjem svih mogućnosti e-mobilnosti u urbanim sredinama!"

 

Bio

Paul Daintree je diplomirao na Sveučilištu u Leedsu. Nakon što je 1996. godine diplomirao na dizajnu proizvoda, Paul je započeo karijeru u automobilskoj industriji i nikada je nije napustio. Prije nego što se 2006. godine pridružio timu Renault Trucks Design Hall, radio je u tvrtkama Nissan Motors i Volvo Trucks. Dizajner je serije T, C i K, koje su predstavljene 2013. godine. U ožujku 2019. imenovan je direktorom dizajna u tvrtki Renault Trucks.

Paul Daintree