Share

Svjedočanstvo

FELDSCHLÖSSCHEN: OD 2013. GODINE ELEKTRIČNI KAMIONI DAJU NAM PREDNOST NAD KONKURENCIJOM

Distribucija

Elektromobilnost

4min
Renault Trucks D Z.E. Carlsberg

Thomas Stalder je potpredsjednik opskrbnog lanca podružnice Carlsberg Group Feldschlösschen, najveće pivovare i dobavljača pića u Švicarskoj. U svom intervjuu naglašava strateški doprinos električnih kamiona ugljično neutralnoj logistici.

Renault Trucks D ZE Illustration Carlsberg Feldschlösschen

 

Možete li predstaviti svoju tvrtku i njezino tržište? Tvrtka Feldschlösschen, koju su 1876. godine osnovali Theophil Roniger i Mathias Wüthrich, tržišni je lider u Švicarskoj više od 120 godina. Zapošljava 1200 ljudi na 21 lokaciji diljem Švicarske. Pivo kuhamo u dva proizvodna centra: Rheinfelden i Sion. U Rhäzünsu proizvodimo bezalkoholna pića i flaširanu mineralnu vodu. Tržište piva u Švicarskoj je stabilno, ali broj pivovara stalno raste. Imamo najviše pivovara po glavi stanovnika na svijetu. Tržište je stoga vrlo konkurentno.

 

Vaša je tvrtka posvećena zaštiti okoliša. Koja su njezina glavna postignuća na tom području? Programom „Zajedno prema nuli“ postavili smo ambiciozne ciljeve na četiri ključna područja: ugljični otisak, potrošnja vode, odgovorna potrošnja alkohola i industrijske nesreće. Na području ugljičnog otiska prošle smo godine povećali udio vlastite proizvodnje obnovljive energije s 50 % na 66 %. To je omogućeno korištenjem bioplina iz vlastite djelatnosti, kao i upotrebom alkohola iz proizvodnje bezalkoholnog piva, koji koristimo za proizvodnju topline.

 

Što vas čini posebno ponosnim na vaše profesionalno i osobno učešće u zaštiti okoliša? Pivo je prirodni proizvod. Sirovine dobivamo izravno iz prirodnih izvora, pa smo tako uvijek u dodiru s okolišem. Zaštita okoliša nam je glavna tema već nekoliko desetljeća. Postavili smo jasne ciljeve, potpisali Pariški klimatski sporazum i planiramo postati ugljično neutralni do 2030. godine. Poduzeli smo brojne mjere koje će nam pomoći da vlastitim naporima smanjimo utjecaj na okoliš na nulu.

Ponosan sam što smo kupnjom električnih kamiona poduzeli još jedan važan korak na putu prema ugljično neutralnoj logistici. Na taj smo se korak pripremali nekoliko godina. Već 2008. godine predstavili smo prvi vozni park e-vozila za isporuku. Željeznice smo stalno koristili kao dio logističke mreže. Ponosan sam i na udio proizvodnje obnovljive energije iz vlastite tvrtke koji je sada dosegao 66 %, dijelom i korištenjem alkohola iz bezalkoholnog piva.

Također sam osobno predan smanjenju vlastitog CO2 otiska. Živim na energetski učinkovit način bez korištenja fosilnih goriva, proizvodim električnu energiju u svom domu radi samodostatnosti, a za kratka putovanja koristimo električni automobil koji radi na električnu energiju proizvedenu kod kuće.

 

Kakvu ulogu imaju električni kamioni u politici bezugljične isporuke grupe Carlsberg Group i Feldschlösschen? Električni kamioni daju važan doprinos našem cilju ugljično neutralne logistike, što je važan dio našeg plana. Za najduža putovanja koristimo tračnice, a za kraća – električna vozila. Tu smo politiku usvojili prije nekoliko godina i dosljedno radimo na njezinoj provedbi. Imamo viziju ugljično neutralne logistike te smo uvođenjem električnih kamiona vrlo rano krenuli tim putem. Prve 18-tonske kamione predstavili smo u Švicarskoj još 2013. godine. Proveli smo brojne testove, a Savezni tehnološki institut Švicarske (ETH) u Zürichu proveo je studiju i dostavio nam ekološku i ekonomsku analizu. Imamo puno iskustva za sobom i želimo iskoristiti to znanje za daljnji napredak u području električne mobilnosti.  

Zašto ste odlučili kupiti vozilo 20 D Wide Z.E. od tvrtke Renault Trucks?Nakon testiranja prvih 18-tonskih električnih kamiona 2013. godine i razmatranja iskustava, prije pet godina odlučili smo se prebaciti na električna vozila. Kada smo razgovarali s tvrtkom Renault Trucks, brzo smo shvatili da se s njima dolazi do rješenja, a naši planovi za što skoriju zamjenu naišli su na razumijevanje. Vrlo blisko surađujemo s tvrtkom Renault Trucks i vrlo otvoreno i konstruktivno razgovaramo, što nas je uvjerilo da su pravi partner. Osim toga, financijsko rješenje koje je predložila tvrtka Renault Trucks Financial Services pomoglo nam je odlučiti i potpisati ugovor za kamione 20 D Wide Z.E..

Pomažu li vam električni kamioni u stjecanju prednosti nad konkurencijom? Budući da su pitanja zaštite okoliša postala važnija za potrošače, svakako je prednost da koristimo tu tehnologiju. Na taj način možemo pokazati kupcima da naši ciljevi nisu samo apstraktni na papiru, već se zapravo ostvaruju. Ali naše su ambicije postojale i prije toga. Naša ambicija da budemo ugljično neutralni postojala je prije klimatskih demonstracija. Kao tvrtka, vjerujemo da moramo biti svjesni naše odgovornosti prema budućim generacijama i učiniti sve što možemo da za sobom ostavimo netaknut okoliš.

 

Nadoknađuju li ekonomske koristi vaše tvrtke veću cijenu električnih kamiona? Svakako smo proveli ekonomsku procjenu električnih kamiona. Unatoč svemu, moramo biti spremni ulagati u novu tehnologiju, čak iako u početku nije ekonomičnija od kamiona na fosilna goriva. Dugoročno je to pravi potez.

 

Što električni vozni park znači u smislu organizacije isporuke? Naši se vozači moraju naviknuti na električne kamione, ali su ponosni što ih voze, drago im je što Feldschlösschen ima pionirsku ulogu i na tom području, te što su dio te priče. Osim činjenice da na početku moramo obučiti vozače, ništa se nije promijenilo. Kao i uvijek, kupcima i dalje svakodnevno vršimo isporuke.

 

Kakve koristi očekujete od svoje investicije? Postići ciljeve u pogledu CO2. I steći više iskustva s ovom novom tehnologijom.

 

Kako vidite budućnost logistike i elektromobilnosti? Kombinirani željezničko-električni mobilni modeli, kakve smo sada razvili, također bi mogli predstavljati model za druge tvrtke u budućnosti.