Izvještaj

MOJ CILJ JE IMATI ELEKTRIČNE KAMIONE U SVAKOM GRADU!

Elektromobilnost

Zelene energije

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Stvaram kamione budućnosti

Philippe Le Brusq inženjer je sustava za e-mobilnost u tvrtki Renault Trucks. Već 13 godina radi na gradskim električnim i hibridnim kamionima.

"Toulouse, hladno i suho jutro u veljači 2003. godine, a ja sam student elektronike. Kao i svaki dan, iako su mi prozori zatvoreni, budi me buka kamiona za dostavu ispod moje studentske sobe. Uz svu buku koju je stvarao kamion, zasigurno mi nije trebala budilica... u to vrijeme je tih motor bio prava rijetkost. A što ako bismo imali električnu revoluciju? Jednog dana ću izumjeti tihi kamion...

Ako ubrzamo vrijeme i pogledamo gdje sam danas – nadomak rješenja. Gradski električni kamion sasvim je logično rješenje, kako u ekološkom, ekonomskom, tako i u društvenom smislu.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Ograničavanje emisija CO2 pravi je izazov za teške kamione

Proteklih 13 godina radim u projektnom uredu tvrtke AB Volvo Group kao inženjer sustava za e-mobilnost i stalno pokušavam iskoristiti svoje znanje iz elektronike za razvoj održivijih rješenja. Moj je prioritet i osobni cilj pronaći oblik prijevoza koji manje zagađuje, koristi manje energije te koji je kompatibilan s obnovljivim izvorima energije! To je zato što je na lokalnoj razini, s obzirom na sve veći broj ljudi koji žive u gradovima, sada neophodno smanjiti emisije dušikovih oksida (NOx) i sitnih čestica. Također je bitno da smanjimo emisije CO2 diljem svijeta. Istodobno, ograničavanje onečišćenja bukom i poboljšanje udobnosti industrijskih vozila također su važni ciljevi zajednice.

Jedna od stvari na koje sam najviše ponosan u svom radu jest činjenica da nakon desetljeća napora, milijuna uloženih eura i brojnih odbačenih prototipova, Renault Trucks danas serijski proizvodi električne kamione. Ovog proljeća, naša tvornica u Blainvilleu kod Caena pokrenula je serijsku proizvodnju ovih kamiona od 16-26 tona s dnevnim dometom od 200 do 400 kilometara. Savršeno su projektirani za uporabu u gradskim i prigradskim područjima, a naročito za odvoz smeća ili prijevoz hladnjačama. To predstavlja pravi skok u tehnologiji koja optimizira energiju potrebnu za transport jedne metričke tone robe u urbanom okruženju. Krajnji cilj je postizanje bolje energetske ravnoteže.

 

Electrični kamioni koji rekuperiraju 25% energije kočenja za punjenje baterija

Brojne su inovacije pridonijele početku proizvodnje ovog novog modela električnog kamiona. Možda je najvažnija tehnologija litij-ionskih baterija, koja je dostigla nezabilježenu zrelost. Primjerice, ovi se sustavi sada mogu prilagoditi ekstremnim temperaturama ispod -15 °C i iznad 40 °C pomoću inovativnog sustava koji „budi“ baterije vozila. Kočni sustavi također su značajno napredovali: 25 % energije kočenja se sada rekuperira! Ukratko, električni kamion današnjice čisti je koncentrat najnovijih tehnologija.

Osim toga, vrlo su jednostavni za upotrebu. Dvije papučice umjesto tri, manje gumba i prekidača u odnosu na dizelska vozila, ergonomski oblikovani, tihi, bez vibracija... svi vozači koji su testirali ova vozila bili su oduševljeni. Ne sumnjam da će gradski kamion budućnosti biti električan, siguran sam u to!

Danas, 2020. godine, moji studentski snovi su gotovo ostvareni... Prijevoz bez ugljika širi se po našim gradovima, a to znači samo dobro za naš planet."

Profil

Philippe Le Brusq (37) inženjer je sustava za e-mobilnost. Proteklih 13 godina zaposlen je u tvrtki Renault Trucks u projektnom uredu tvrtke Volvo Group. Sudjelovao je u projektiranju više od 20 prototipova električnih i hibridnih kamiona te u prijavi 10 patenata. Živi u Lyonu i uvjeren je da elektronika treba dati značajan doprinos održivijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima za gradski promet budućnosti. Philippe toliko čvrsto vjeruje u to da je to postavio za svoju profesionalnu, ali i osobnu ambiciju.

Philippe le Brusq
Set canonical URL
Off