Izvještaj

POVIJEST

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

OTKRIJTE POVIJEST RENAULT TRUCKSA… OD 1894. DO NAŠIH DANA

Proizašla iz bogate povijesti, sudbina Renault Trucksa danas korača po svim cestama svijeta.

Obilježena iznimnom poviješću, sudbina Renault Trucksa danas se sve brže kreće po svim cestama svijeta. Renault Trucks ima svoju povijest na koju možemo svi biti ponosni. Ta povijest je stvorila Renault Trucks kakav je danas i što će biti u budućnosti: marka predana službi svojih klijenata i cestovnom prijevozu u cjelini, ali i jačanju ugleda jedne djelatnosti koja ima ključnu ulogu u našem društvu. Od 1894.godine kada je Marius Berliet osmislio i izradio jednocilindrični motor te sagradio svoj prvi automobil na benzin, pa sve do danas, otkrijte više od 100 godina izvanrednog naslijeđa gledajući film “Pioniri od 1894."

1894 -1909 POČETNO RAZDOBLJE

1894g. Marius Berliet u Lyonu dizajnira i proizvodi monocilindrični motor, a ubrzo i svoje prvo vozilo na naftu. 1906g. konstruira prvi kamion.

 

Louis Renault 1898g. u Billancourtu, blizu Pariza dovršava mjenjač sa 4 brzine prijenosa nakon čega proizvodi svoje prvo vozilo sa četvrinom konjske snage. Proizveo je također prvo dostavno vozilo s direktnim prijenosom 1900g., a 1906g. izumio je autobus, preteča današnjem, za grad Pariz.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914 -1918: PRVE SERIJSKE PROIZVODNJE

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

Kod Berlieta svaki dan se proizvodilo 40 CBA kamiona koja su se priključivala onima koja su odlazila na Verdunski front. Renault je sa svojih 600 vozila pridonio pobjedi na Marni i na taj način sebi osigurao mjesto u povijesti.

1917g. marka u obliku romba proizvela je prvi moderni tenk u povijesti. Prvi 4x4 kamion proizveo je Latil. To je bio logičan slijed nakon vozila s prednjim pogonom iz 1898g.

 

1919 -1928: RAZNOLIKOST PROIZVODNJE ZA RAZVOJ POSLOVANJA

Louis Renault i Marius Berliet, industrijski geniji, stvorili su svoju automobilsku grupu. Berliet također sudjeluje u proizvodnji tenka Renault FT 17 naručenog od strane francuske vlade.

1923g. Renault je prvi ponudio cestovno vučno vozilo. Iste godine su se pojavila vozila opremljena motorima na plin koji se dobivao iz krutih goriva i prvo vučno vozilo na 4 kotača sa servo kočnicama.1928 g. prvi dizel motor ugrađen je općenito na nekom kamionu.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952 -1978: ETAPE IZGRADNJE JEDNE GRUPE

Izmedu 1952g. i 1974g. Laffly, Rochet Schneider, Camiva i Citroën Poids Lourds (teška teretna vozila) udružuju se s Berlietom koji 1957g. proizvodi Berliet T100, najveći kamion na svijetu!

1955g. nastaje Saviem spajanjem Latila, Renaultovih kamiona i Somua. 1965g. Saviemu se pridružio Richard Continental, te Sinpar 1975g. 1978. Berliet i Saviem se udružuju kako bi stvorili jedinog francuskog proizvođača vozila za prijevoz teškog tereta Renault Véhicules Industriels, granu grupe Renault.

Saviem truck

 

 

NAKON 1983: NA PUTU PREMA SVJETSKOM VODSTVU

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels nastavlja izgradnju međunarodne grupe pripajanjem Dodge Europe 1983g., a zatim legendarne američke marke Mack 1990g.

1992 g. nova je važna etapa: Renault Véhicules Industriels postaje Renault V. 2001, Renault V.I.ntegrira se u grupu Volvo, i 2002. nastaje međunarodno poznata marka “Renault Trucks”.