Svjedočanstva


 

18.11.2019

Renault Trucks K 520 - otoku Reunionu - ST2D

Na otoku Reunionu, Renault Trucks K 520 prevozi i dostavlja materijal na gradilišta po često neravnim i teško dostupnim terenima.

  • ST2D

    DATUM OTVARANJA: 1998

    DJELATNOSTI: prijevoz i dostava građevinskog materijala

    RADNA SNAGA: 3 zaposlenika

    VOZNI PARK: 3 građevinska kamiona, od čega jedan Renault Trucks K 520

Smješten u otočju Maskareni u Indijskom oceanu, oko 700 kilometara istočno od Madagaskara i gotovo 10 000 kilometara od metropolitske Francuske, Reunion je vulkanski otok koji se prostire na 2 500 km2. Uzdignut reljef i lokalni klimatski uvjeti pogodovali su stvaranju neravnog terena podložnog snažnim erozijama, klizanjima i poplavama, ali i rađanju jedne jedinstvene i izuzetne prirodne baštine.

1,66
milijardi eura
Toliko vrijedi projekt izgradnje novog obalnog vijadukta dužine koja prelazi 12 kilometara koji provode tvrtke Bouygues, Vinci i Eiffage, a koji će povezati prefekturu Saint-Denis s gradom Portom na sjeverozapadu otoka.

URBANE SREDINE NA OBALI

Sa svoja 333 stanovnika po četvornom kilometru, ovaj je francuski prekomorski departman treći po gustoći populacije u Francuskoj. Gotovo 840 000 stanovnika koncentriranih u priobalnim zonama mora se lako smjestiti i kretati. Kako bi odgovorili njihovim potrebama, na otoku se stalno otvaraju nova gradilišta. Sljedeće novo gradilište poduzeća Bouygues, Eiffage i Vinci svjedoči o tome: grade se priobalni vijadukti između Saint-Denisa i Porta na sjeverozapadu otoka kako bi zamijenili sadašnju kopnenu cestu kojoj prijete odroni kamenja i stalne gužve.

DOSTAVA GRAĐEVINSKOG MATERIJALA VOZILIMA RENAULT TRUCKS K

Max Damour, 45-ogodišnji samostalni prijevoznik radi na nekim gradilištima poduzeća Vinci, kao i za druga lokalna građevinska poduzeća. On je, sa svojim bratom, suosnivač i suvlasnik obiteljskog prijevoznog poduzeća ST2D.
Od njegova stvaranja 1998., Max prevozi sve vrste materijala (građevinske ploče, oplate, okvire) te ih dostavlja na gradilišta. „Imamo ukupno tri građevinska kamiona i dva vozača: jedan zaposlenik i ja. Uvijek smo bili vjerni kamionima Renault Trucks“, naglašava. Posljednji kamion Renault Trucks K 520, nabavili su u srpnju 2014. da bi zamijenili Renault Kerax koji je Max koristio desetak godina.

IZVRSNO RUKOVANJE VOZILOM K 520

„ K 520 je trenutno jako popularan. Mnogi ga na otoku zovu Transformer prema filmu u kojem se vozila transformiraju u robote, toliko je impresivan“, objašnjava. Ovaj novi kamion od 32 tone maksimalne dopuštene težine tereta, opremljen platformom i dizalicom donosi svojim vozačima značajna poboljšanja u upravljanju na neravnom, šljunkovitom, grbavom te ponekad vlažnom terenu gradilišta Reuniona. Max ponajprije hvali robusnost čeličnih branika i šasije. „Puno je otporniji od naših dvaju kamiona druge marke“. Kamionom se također lako upravlja unatoč značajnoj dužini od 10,5 metara. „Moguće je bez problema prijeći teška mjesta jer se rezervoar goriva nalazi visoko, a ovjesi su izvrsni. Jako je dobar i radijus okretanja. K 520 je jednostavniji za manevriranje od svih naših drugih kamiona, iako je kraći za 2 metra. Nema više problema pri spuštanju po strmoj nizbrdici u blizini moje kuće, na sjeveru otoka“, oduševljen je.

POBOLJŠANE FUNKCIJE MOTORA ZA KOMPLICIRANE SITUACIJE

K 520 također ima dobru motorizaciju. Motor DTI 13 dobro reagira na uzbrdici i ima dobar prijelaz s niskog na visoki broj okretaja. Aktivacijom off road načina mogu se svladati kritične situacije kada kamion zapne u blatu. Max Damour smatra da taj način rada omogućava izvlačenje velikih tereta progresivnim ubrzanjem režima okretaja bez proklizavanja prednjih kotača.

2 PITANJA ZA…

Max Damour, vozača vozila Renault Trucks K, suosnivača prijevozničkog poduzeća ST2D.

Osjećate li se sigurnim za upravljačem Vašeg Renault Trucks K?

Max Damour — Da, kamion je zaista siguran. Dobro prianjanje uz cestu me brzo u to uvjerilo. Više ne osjećam razliku u vožnji s teretom ili bez njega. Automatska aktivacija prednjih svjetala pri ulasku u tunel ili u sumrak doprinosi sigurnosti i mirnoći za upravljačem. K tome, komanda parkirne kočnice je jednostavna i automatski se deblokira kod prebacivanja brzine.

Kako ocjenjujete udobnost vozila?

M. D. — U Renault Trucksu su mislili i na vozača, to se vidi po ergonomiji kabine. Razne funkcionalne tipke su grupirane i lako dostupne. Kabina s ležajem je prostrana i duboka, a visina vozila daje jako dobru vidljivost. Što se tiče motora, DTI 13 od 520 ks jednako je tih i pri vožnji i pri podizanju dizalice. Vožnja postaje lakša i manje zamorna. Regulator i limitator brzine također doprinose udobnosti vožnje. Na kraju, osjećaj je kao da vozite automobil.